Prilika za ulazak na veliko tržište SAD-a
Drvna industrija u Hrvatskoj uspješno se nosi s brojnim izazovima – samo 2019. godine povećani su troškovi za električnu energiju, sirovinu i plaće. Unatoč tome, glavninu prihoda ostvarujemo na inozemnom tržištu.
Samo u prvih sedam mjeseci 2019. godine drvoprerađivači i proizvođači namještaja ostvarili su izvoz od 674 milijuna eura uz pozitivnu bilancu od 205 milijuna eura. Očekujemo da će do kraja 2019. godine on premašiti 1,1 milijardu eura. Do sada smo bili u kontinuiranom rastu po svim pokazateljima, no kraj 2019. donio nam je blago usporavanje.
Već sada u proizvodnji osjećamo da stanje na tržištu EU nije kao prije, ponajprije u pritisku na snižavanje cijena proizvoda. Neke tvrtke navode produljene rokove otplate i smanjenje narudžbi tako da nas čeka neizvjestan početak 2020. godine.
Stabilnim okvirom za raspodjelu sirovine stvoreni su preduvjeti da se okrenemo razvojnim temama, ulaganjima u nove tehnologije i većoj iskoristivosti sirovine te dizajnu i brendiranju proizvoda, kako bismo se nastavili uspješno nositi s jakom globalnom konkurencijom. U siječnju nam slijede neki od najvećih svjetskih sajmova namještaja i podova, u Njemačkoj i SAD-u, koji tradicionalno diktiraju trendove za nadolazeću godinu, stoga očekujemo da će to biti vrlo precizan „lakmus“ za određivanje razine potražnje i smjera globalnog tržišta namještaja i proizvoda od drva.
S obzirom na to da je mnogim tvrtkama Njemačka, čije gospodarstvo sve sporije raste uz najavu recesije, jedan od glavnih izvoznih partnera, traže se nove tržišne niše. Sada vidimo priliku za ulazak male Hrvatske na veliko tržište SAD-a gdje sigurno možemo konkurirati visokokvalitetnim proizvodima. U tom smislu očekujemo i potporu nadležnih institucija, koje ovu industriju trebaju prepoznati kao stratešku gospodarsku granu.
Izvor: Privredni vjesnik