Potpore za očuvanje radnih mjesta
Obzirom da je Odlukom Stožera civilne zaštite u članku III propisana obustava rada u djelatnosti trgovine osim:
- Prodavaonica prehrambenih artikala
- Prodavaonica prehrambenih I higijenskih artikala
- Tržnica I ribarnica
- Specijaliziranih prodavaonica za prodaju I izdavanje lijekova
- Specijaliziranih prodavaonica za prodaju I izdavanje veterinarsko-medicinskih proizvoda
- Poljoprivrednih ljekarni
- Benziskih postaja
- Kioska
- Pekarnica
- Kemijskih praonica rublja
- Specijaliziranih prodavaonica za prodaju ortopetskih I drugih pomagala
- Specijaliziranih prodavaonica dječje opreme
- Specijaliziranih prodavaonica hrane za životinje
- Izdvanje građevinskih materijala na temelju narudžbe u maloprodaji
- Logističkih I distributivnih centara hrane, pica I higijenskih proizvoda i
- Veledrogerija
Na službenim stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje objavljene su prihvaćene mjere za očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog okolnosti uvjetovanih širenjem Koronavirusa narušena gospodarska aktivnost.
- Ciljane skupine poslodavaca:
Poslodavci iz sektora:
• djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića,
• prijevoza i skladištenja,
• radno - intenzivne djelatnosti unutar prerađivačke industrije - tekstil, odjeća, obuća, koža, drvo i namještaj,
• poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave),
• i drugi poslodavci koji mogu dokazati utjecaj posebnih okolnosti.
Gore navedeni sektori i poslodavci čine Prihvatljive sektore i poslodavce
- Ciljane skupine radnika: Radnici zaposleni kod poslodavaca iz Prihvatljivih sektora i poslodavaca. - ne uključuje vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste i sl., uz izuzeće poslodavaca kod kojih je zaposleno do 10 radnika i vlasnika obrta.
- Visina subvencije
- iznos od 3.250,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu
- iznos do 1.625,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u nepunom radnom vremenu
- srazmjerni dio iznosa od 3.250,00 kuna ili 1.625,00 kuna po radniku za vrijeme koje nisu radili prema Odluci Stožera civilne zaštite
- Poslodavci iz Prihvatljivih sektora i poslodavaca trebaju:
- opisati razloge zbog kojih traže potporu za očuvanje radnih mjesta i isto potkrijepiti dokazima te potvrditi potpisanom Izjavom o točnosti podataka i razloga, a koju daju pod materijalnom i kaznenom odgovornošću.
Opisno razlozi:
- pad prometa
- otkazivanje rezervacija, eventa, kongresa, seminara i sl.
- otkazivanje ugovornih poslova i narudžbi
- nemogućnost isporuke gotovih proizvoda ili ugovorenih i plaćenih sirovina, repromaterijala, strojeva, alata i sl.
- nemogućnost novih narudžbi sirovina, repromaterijala, alata i strojeva neophodnih za rad
- poslodavac također navodi aktivnosti koje je poduzeo u svrhu očuvanja radnih mjesta
Za dodjelu potpore potrebno je ispuniti i dokazati jedan od navedenih razloga, nema kumulacije razloga. Navedeno je sastavni dio Zahtjeva za dodjelu potpore za očuvanje radnih mjesta.
- Dokumentacija koju uz Zahtjev dostavlja Poslodavac koji Odlukom Stožera civilne zaštite ne obavlja djelatnost:
dostaviti presliku Odluke, ukoliko se radi o Odluci Stožera civilne zaštite na regionalnoj i lokalnoj razini.
5. Dokumentacija koju uz Zahtjev dostavlja Poslodavac koji ima poteškoća u poslovanju zbog posebnih okolnosti:
1. Dokaze o otkazanim ugovorima, ugovorenim poslovima, problema u transportu i isporuci robe ili nabavci repromaterijal i sirovina i drugo.
2. Obrazloženje pada prihoda: Dostaviti tabličnu usporedbu prihoda do kraja mjeseca u kojem je podnesen zahtjev sa istim mjesecom prethodne godine, uz projekcija prihoda u narednom razdoblju za tri mjeseca s usporedbom istog razdoblja prethodne godine.
Prihvatljiv je pad veći od 20%.
Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore za očuvanje radnih mjesta kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju npr. kvartalnu Prijavu PDV-a za usporedno razdoblje 2020./2109. i sl.
6. Dokumentacija dostupna na web stranici Zavoda koju popunjava i dostavlja Poslodavac
- Obrazac Zahtjeva s pripadajućim tablicama. Obrazac Zahtjeva standardizirani je obrazac dostupan na internetskoj stranici Zavoda ili na stranici www.mjere.hr.
- Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore.
Zahtjev se predaje on line, elektroničkom poštom (e-mail) ili u nadležnu službu Zavoda prema sjedištu poslodavaca.
7. Obveze poslodavca
- Odmah ili najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza.
- Za opravdano otkazane ugovore o radu, što uključuje istek ugovora na određeno, sporazumni otkaz na zahtjev radnika, osobno uvjetovani otkaz, odlazak radnika u mirovinu i otkaz zbog skrivljenog ponašanja radnika, poslodavac ostvaruje pravo na isplatu prema danima koje je osoba odradila u mjesecu otkaza.
- Ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu krivnjom poslodavca, isti ne ostvaruje pravo na isplatu za radnika kojem je otkazan ugovor za odrađeni mjesec ili dane u mjesecu koji dospijevaju za isplatu.
- Dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći radnicima za koje koristi potporu do kraja mjeseca za koji je isplaćena potpora, a koji sadrži tablicu s popisom radnika, uz vlastoručni potpis radnika i datum isplate.
8. Obveze Zavoda
- Zaprimiti i obraditi zahtjev korisnika u roku od 10 dana od dana zaprimanja
- Obavijestiti korisnika o odobrenom zahtjevu i potpisati ugovor o dodjeli sredstava
- Osigurati redovitu isplatu sredstava - Prije isplate sredstava provjeriti statuse radnika za koje se isplaćuje potpora
- Prije isplate provjeriti solventnost poslodavca
- Obavljati redovitu kontrolu broja radnika u razdoblju ugovorne obveze Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dan zaprimanja obavijesti.
Prigovor se upućuje na Hrvatski zavod za zapošljavanje, Središnji ured, Odjel mjera aktivne politike zapsošljavanja,Savska c. 64, Zagreb. Središnji ured je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.
9. Isplate sredstava
Do 15. u mjesecu za prethodni mjesec.
Zahtjev za korištenje mjere, uz detaljne informacije, biti će moguće podnijeti od ponedjeljka 23. ožujka 2020. preko internetske stranice: www.hzz.hr ili osobno u svim područnim službama/ uredima HZZ-a.
Link za online prijavu; https://mjera-orm.hzz.hr/