Personalizirani kamioni iz Ozlja gase buktinje i po Arabiji
Ovoga ljeta Hrvatska je pošteđena velikih požara kakvi su u Grčkoj ovih dana usmrtili na desetke ljudi, kao i opasnosti lanjskog srpnja, kad je vatra ušla u sam grad Split ugrozivši stanovnike. No dosadašnji mir ne bi smio razlog za zaključak kako će naši vatrogasci biti besposleni.
Naprotiv, oni s kontinenta već su tradicionalno raspoređeni na tzv. dislokacijama duž Jadrana, gdje su u stanju pripravnosti zajedno sa svojim morskim kolegama. Mjestimice su već bili u akcijama, mnogi oboružani vozilima opremljenima u Hrvatskoj, u tvrtki Flammifer iz Ozlja. Tvrtka se bavi razvijanjem i projektiranjem vatrogasnih i gospodarskih vozila, od kamiona do plovila pa je njen direktor Goran Žugec pozvan osvrnuti se i na protupožarni sustav.
Premda sva vatrogasna oprema ima istu svrhu - gašenje plamena i buktinje, nisu, znači, sva vozila ista i konfiguracija im ovisi o vrsti terena, namjeni, kao i tehnikama koje koristi.
Flammiferovi kamioni s "ključem u ruke" koštaju od 300.000 do tri milijuna kuna, opet ovisno o količini opreme i "borbenim" performansama. No, u svaki se trude ugraditi što više domaćih proizvoda, prednost daju hrvatskim komponentama. Što ipak ne mogu nabaviti ovdje, naručuju iz cijelog svijeta. U Ozlju znaju koje su im kvalitete i koje značajke njihova proizvoda. "
Naše komparativne prednosti ogledaju se najviše u tome što smo proizvodna tvrtka koja sama razvija, proizvodi prodaje i servisira svoje proizvode. U poslovnom odnosu korisnika s takvom tvrtkom, korisnik na jednom mjestu dobiva kompletnu uslugu odnosno proizvod prema svojim zahtjevima i to u izravnoj komunikaciji s dizajnerom i proizvođačem", govori o poslovnoj politici Žugec, ističući da se konkurencije ne plaši. Ona zdrava je, kaže, dobra i tjera ih na razvoj novih rješenja s prihvatljivom cijenom. To je dobro i za kupce, a dugoročno i za Flammifer kao isporučitelja.
Jedan od takvih u Ozlju oblikovanih i napravljenih proizvoda, koje bismo mogli vidjeti i na moru, ali i na rijekama u slučaju poplava, je brodica, predstavljena na ovogodišnjem sajmu Nautica u Zagrebu. "Najznačajniji proizvod iz tog programa nam je brodica s rampom FFB 640 RPA. ONa je za intervencije u poplavama, na rijekama gdje se dokazala u poplavama ovog proljeća. Značajna brodica je i elektro solarna brodica FFB 670. To je turistička brodica za prijevoz 12 putnika s elektro pogonom i solarnim panelima na krovu . U programu brodica imamo desetak modela od 4,3 do 10 metara", kaže Žugec o dijelu asortimana koji nudi i najnovija energetska rješenja. Vatrogasni kamioni iz Ozlja u službi su ne samo u Hrvatskoj već i u inozemstvu, tvrtka se može pohvaliti dobrim izvozom u zemlje regije i EU.
"Preko EU prisutni smo i u arapskim zemljama. Sada, na krilima uspjeha naše nogometne reprezentacije, intenzivno radimo na tome da bitno poboljšamo svoje izvozne rezultate kroz povećane marketinške aktivnosti. Jedna od aktivnosti koje smo poduzeli bila je i prijevod naših reklamnih materijala osim na engleski, i na ruski, ukrajinski, njemački jezik", kaže direktor tvrtke.
Uz takav pristup rast prihoda koji si žele je dohvatljiv. Tvrtka ima 52 zaposlena (podaci s Poslovna.hr za 2017.), posluje stabilno, ostvarujući prihod od 20 do 30 milijuna kuna godišnje. Žugec priznaje: Ne ostvarujemo veliku dobit, ali zato kontinuirano ulažemo u tehnologiju i razvoj ljudskih potencijala. Pritom misli na radnu snagu, problem koji postoji, ali koji nije bauk. Čak ni gorući problem slabe učinkovitosti hrvatske birokracije ne doživljava značajnim.
Izvor: Poslovni dnevnik