Nakon Hrvatske, bivša olimpijka sa sportskim čarapama planira pokoriti Europu

Nakon Hrvatske, bivša olimpijka sa sportskim čarapama planira pokoriti Europu
DOGMA čarape

MORENA MAKAR 14 godina bavila se sportom i to na vrhunskoj razini - bila je prva hrvatska olimpijka u snowboardu, na Olimpijadi u Sočiju, a onda je svoja znanja stečena kroz sportsku karijeru odlučila iskoristiti u obiteljskom biznisu i stvorila Dogma Socks, liniju sportskih čarapa koje se danas osim u Hrvatskoj prodaju i u više zemalja Europe te su među sportašima postale prepoznatljiva marka.

“Moja obitelj već gotovo 30 godina ima proizvodnju čarapa, a s obzirom na to da sam se ja profesionalno bavila sportom došla sam na ideju da bih mogli početi raditi specijalizirane čarape za snowboard i skijanje. S time smo krenuli s obzirom na to da je snowboard moj sport, a sad se to razvilo u liniju čarapa za razne sportove, od trčanja, planinarenja, biciklizma…” , kaže Morena.

Morena kao dugogodišnja sportašica i olimpijka ima ogromno iskustvo koje je mogla primijeniti u razvoju svojih proizvoda koji se koriste u ekstremnim uvjetima. Čarape za snowboarding i skijanje Morena sama razvija, dok za ostale sportove konzultira druge sportaše, pa čak i Hrvatsku gorsku službu spašavanja.

“Postoje standardne sportske čarape samo s pamukom, no čarape koje mi radimo napravljene su od funkcionalnih materijala pa reguliraju znojenje, vlagu, temperaturu, imaju određenu čvrstoću pa ne pucaju kao pamučne čarape. Također, rade se različita pojačanja na njima koja ovise o sportu - zaštita za zglobove, Ahilovu tetivu, list i slično. Sirovine nabavljamo iz inozemstva, najveći dio iz Njemačke. Što se materijala tiče, to su zapravo konci - merino vuna, polipropileni, poliesteri - svi s određenim karakteristikama”, kaže Morena.

S obzirom na to da je hrvatsko tržište relativno malo, a i radi se o proizvodima višeg cjenovnog ranga, plan je što više izvoziti.

“Započeli smo na hrvatskom tržištu, ali sada se sve više okrećemo izvozu. Naše tržište je premalo za takve proizvode, već smo ga gotovo u potpunosti pokrili i nema više puno prostora za širenje. Radi se o proizvodima koji su cjenovno zahtjevniji, a i ljudi u inozemstvu su više navikli kupovati takve funkcionalne proizvode. Trenutno nam je najjače izvozno tržište Austrija, tamo ide program za skijaše, dio izvoza ide i u Rumunjsku, a sada krećemo u Njemačku i Francusku”, kaže Morena.

Dogma Socks se već sada razvio u prepoznatljivi brend. Nemaju vlastita prodajna mjesta već se prodaju u trgovinama sportske opreme, a kupci su, kaže Morena, zadovoljni.

“Uspjeli smo postati prepoznatljivi jer dobivamo povratne informacije da kupci ciljano dolaze u dućan i traže baš naše proizvode. Prvo su svi bili skeptični jer smo cjenovno nešto povoljniji od konkurencije, ali kad probaju, onda se oduševe pa se nastave vraćati. Prodajemo u specijaliziranim dućanima, nemamo svoje dućane. Uglavnom nismo imali problema s plasmanom, svi su bili oduševljeni kad su čuli da je hrvatski proizvod i zapravo je bilo dosta lako ući u trgovine. Planiram za sljedeću sezonu i “travel” kategoriju koja će kao i sve ostale imati neke posebne karakteristike, sprječavanje neugodnih mirisa, kompresiju za duge letove avionom i još neke sportske dodatke”, kaže Morena.

Izvor: www.index.hr

Podijeli
li
0