Hrvatski parket osvaja zahtjevna svjetska tržišta

Hrvatski parket osvaja zahtjevna svjetska tržišta
Hrvatski parket simbolička fotografija

Hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u Hannoveru. Uz potporu Hrvatske gospodarske komore ove godine izlaže čak devet domaćih tvrtki: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa. Ove je godine na Domotexu oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta, a očekuje se više od 50.000 posjetitelja.

Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK i direktor Pan Parketa Daniel Smiljanić ističe kako ovaj sajam okuplja sve koji nešto znače na globalnom tržištu. "Zato smo i mi tu već dugi niz godina, da idemo ukorak sa svjetskim trendovima. Trenutno nam oko 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali želimo iskoristiti potencijale i drugih tržišta poput Australije, gdje još nismo prisutni", izjavio je Smiljanić.

Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, naglašava kako je sajam u Hannoveru već dugo jedan od najvažnijih sajmova jer se tu kreiraju tržišni trendovi. "Stoga naša tvrtka ove godine ide s najvećim i najbolje opremljenim štandom dosad. Na Domotexu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, iz prve ruke doznati kakva su njihova očekivanja za cijelu godinu i stvoriti neke nove kontakte", objašnjava Faletar, dodajući kako Spačva izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, a više od 90 posto završi na stranim tržištima neizravno, preko drugih tvrtki koje kupuju od njih pa prodaju u inozemstvu.

Spačvini se proizvodi prodaju u više od 30 zemalja svijeta, a najviše izvoze u Italiju, Njemačku i Francusku. Prisutni su čak i u Japanu, a zanimljivo je da im je izvoz u Veliku Britaniju u 2019. rastao unatoč komplikacijama oko Brexita. Kvaliteta domaćeg parketa odavno je prepoznata na međunarodnom tržištu, a to pokazuju i brojke.

U prvih devet mjeseci 2019. izvezli smo 444.000 tona parketa u vrijednosti od 198,9 milijuna eura, što je porast od osam posto u odnosu na isto razdoblje 2018. kad smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijun eura. Najviše je domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišlo na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura), zatim u Italiju (27,3 milijuna eura), Švicarsku (17,6 milijuna eura), Kinu (14,6 milijuna eura) i Njemačku (11,7 milijuna eura).

iZVOR: Privredni vjesnik

Podijeli
li
0