Čokolade zagrebačkog virtuoza već se probile na strogo japansko tržište

Čokolade zagrebačkog virtuoza već se probile na strogo japansko tržište
Stiv Kahlina, manufaktura Malo i slatko
Borna Filić / Pixsell

Manufaktura Malo&
Slatko nudi autentičan proizvod autorskog pristupa koji se razlikuje od masovnih industrijskih proizvoda, a dostupan je tržištu pod brendom TAMAN. Proizvodnja se temelji na manufakturnom radu u kojem se kombiniraju tradicionalne metode izrade s modernim pristupom. Imaju dvoje zaposlenih uz angažman još dvoje suradnika prema potrebi. Prije dvije je godine posao pokrenulo dvoje zaljubljenika u čokoladu, Stiv Kahlina, bivši hip-hop glazbenik i dizajner poznatiji pod aliasom El Bahattee, i njegova supruga Sanja Vladović. Stiv Kahlina glavni je čokolatijer koji vodi proizvodnju, a prošao je edukaciju za čokolatijera pri kanadskoj školi Ecole Chocolat - school for chocolate arts te je pohađao i završio program Master Chocolatier pri belgijskoj Callebaut Chocolate Academy.

“Inicijali motiv nije bio pretjerano poslovno mudar, jednostavno - obožavali smo čokolade i htjeli smo se njima baviti. Kada smo odlučili od toga napraviti posao u koji ćemo uložiti ušteđevinu, ozbiljno smo proanalizirali tržište i shvatili da postoji mjesta za nas”, kaže Kahlina. Veli da se proizvodi se ne ističu samo recepturama, već i dizajnom jer je Stiv godinama radio kao dizajner kojem je estetika jednako važna kao i okus.

“Reakcije tržišta su odlične iako je riječ o vrlo sofisticiranim kombinacijama okusa. Svjesni smo da je potrebno educirati šire tržište i na tome ustrajno radimo, ali sretni smo da nas je prepoznala i prihvatila zahtjevna publika gastronomskih poznavatelja i entuzijasta. Već tijekom prve godine stekli smo vjerne kupce, a to je za male proizvođače od neprocjenjive važnosti”, poručuje Kahlina. Početkom godine počeli su s izvozom na japansko tržište, iako se zasad ne radi o velikim količinama.

Odlična referenca

“Radi se o jednom od najzahtjevnijih tržišta za čokoladu, za nas je to veliki uspjeh, posebno zbog činjenice da se radi o tvrtki koja je specijalizirana za uvoz slatkih delicija s belgijskog i francuskog tržišta, te da su oni pronašli nas i insistirali da krenemo s isporukom što prije”, pohvalio se Kahlina.

U maloprodaji imaju 12 proizvoda, a u lipnju su dobili priznanje prestižne Academy of Chocolate koja je mliječnoj 35% čokoladi s kokosom, limunom i limunskom travom dodijelila brončanu nagradu u konkurenciji ponajboljih svjetskih artisan čokolatijera i proizvođača fine čokolade. U konkurenciji je bilo više 900 proizvoda 190 čokolatijera i proizvođača iz čak 37 zemalja. Drugi dio ponude sastoji se od rada direktno s krajnjim kupcima u obliku korporativnih poklona ili personalizirani proizvoda.

“Ručna proizvodnja nameće male količine, ali to ne nalazimo ograničavajućim, dapače, malim serijama osiguravamo uvijek svježe proizvode bez upotrebe umjetnih konzervansa, a dopušta nam veću kreativnost kao i korištenje vrhunskih sastojaka čija upotreba u velikim proizvodnjama ili nije isplativa ili je tehnički rizična. Proizvodnja u malim serijama nam omogućava fleksibilnost te možemo bolje i kvalitetnije odgovoriti na specifične želje i potrebe kupaca kojima se veliki proizvođači teško mogu prilagoditi”, tvrdi Kahlina. U posao su ušli s osobnom ušteđevinom i nemaju kreditne obveze stoga, kaže Kahlina, imaju slobodu sami sebi diktirati tempo rasta. Oprezno planiraju novitete i izbacuju jedan do dva nova proizvoda svakih šest mjeseci. Orijentirani su na suradnju s malim delikatesnim trgovinama jer, kako tvrdi Kahlina, niti imaju kapacitet za opskrbljivati velike lance niti ih takav način prodaje interesira.

Tek slijedi pravi test

“Ostvarujemo rast u odnosu na usporedivo razdoblje prošle godine kad smo tek izašli na tržište, no pravo mjerilo uspjeha druge godine poslovanja bit će razdoblje Božića i Nove godine”, objašnjava Kahlina. U planu je i veći fokus na izvoz. Trenutno pregovaraju sa specijaliziranim trgovinama na području Europe, a Kahlina se nada da će im državna administracija pružiti potrebnu podršku za to. “Mlada smo tvrtka, nudimo za naše tržište pomalo neuobičajene proizvode, tako da već sam plasman na tržište i činjenica da nas trgovci sami kontaktiraju sa željom da uvrste našu robu u asortiman smatramo 
velikim uspjehom”, zaključuje.    

Izvor: Poslovni dnevnik

Podijeli
li
0