|
|
HIZ info br. 14/2024
Vijesti
Dalekovod dobio posao u Norveškoj
Ponuda Dalekovoda odabrana je kao najpovoljnija za izgradnju novog dalekovoda u Norveškoj, duljine 12,5 kilometara, koja je ukupno vrijedna nešto više od 14 milijuna eura, izvijestili su u četvrtak iz Dalekovoda.
Kako su priopćili, norveška nacionalna kompanija za prijenos električne energije Statnett, nakon evaluacijskog procesa, poslala je Dalekovodu obavijest da je odabran kao najpovoljniji ponuđač prema kriterijima natječaja za izgradnju novog 420 kV dalekovoda na dionici Vik - Sogndal, u neposrednoj blizini projekta izgradnje dalekovoda 420 kV Aurland-Sogndal na kojem se trenutno izvode radovi.
Realizacija projekta vrijednog više od 14 milijuna eura uključuje demontažu postojećeg 300 kV dalekovoda i izgradnju novog 420 kV dalekovoda duljine 12,5 kilometara i planirana je od ljeta 2024. do sredine 2028. godine, ističe se još u priopćenju.
(Hina) pročitajte više
|
Hrvatski proizvođači ribe na sajmu u Barceloni
Na 30. sajmu trgovine morskim plodovima i proizvodima ribarstva "Seafood Expo Global 2024" koji se održava u Barceloni od 23. do 25. travnja, predstavlja se 11 hrvatskih tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), izvijestili su u srijedu iz HGK.
Svoje proizvode na sajmu predstavljaju: Arbacommerce, Conex Trade, Cromaris, Jadran-tuna, Mardešić, Orada Adriatic, Pelagos Net farma, Podravka, PP Orahovica, Sardina i ZMH Horvat.
Najvažniji proizvodi koje prezentiraju su bijela riba, tuna, slana sitna plava riba, smrznuta sitna plava riba, konzervirani proizvodi, slatkovodna riba te razni proizvodi prerade.
Iz HGK napominju kako i ove godine na sajmu organizira zajednički nastup svojih članica u sklopu projekta "Riba Hrvatske jedi što vrijedi". Projekt je sufinanciran sredstvima EU-ova fonda za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu i usmjeren je na promociju proizvoda ribarstva te povećanje izvoza hrvatskog ribarskog sektora.
"Izlaganje na sajmu našim članicama, koje velik dio svojih prihoda od prodaje ostvaruju na izvoznim tržištima - od 55 do 90 posto, važna je platforma za međunarodno poslovanje jer im omogućava da svoje proizvode, posebice inovacije prezentiraju kupcima iz cijelog svijeta kroz osobni susret i kontakte s novim i starim kupcima", istaknuo je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.
Iz HGK navode kako Hrvatska u sektoru ribarstva ostvaruje pozitivne trendove koji se ogledaju kroz povećanje proizvodnje, rast izvoza i ostvarivanje viška u vanjskotrgovinskoj razmjeni.
U 2023. godini, kako je kazao Kovačević, ukupan izvoz sektora ribarstva iznosio je 334,5 milijuna eura, što je rast od 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Najviše riba i proizvoda ribarstva plasirano je u Italiju u vrijednosti 106,3 milijuna eura (32 posto), Japan 49,5 milijuna eura (13 posto) i Španjolsku 41,7 milijuna eura (12,5 posto).
"Strateške odrednice HGK su jačanje izvoza i pomoć tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja, stoga ćemo nastaviti s podrškom našim članicama u međunarodnom poslovanju kroz projekt Riba Hrvatske jedi što vrijedi", kazao je Kovačević.
Među tvrtkama koje izlažu na sajmu je bračka Sardina čija je direktorica prodaje Tihana Bodlović kazala kako im sajam pruža mogućnosti za predstavljanje vrhunske kvalitete njihovih proizvoda i jačanje brenda Adriatic Queen te izgradnju i jačanje poslovnih odnosa sa partnerima na pet kontinenata.
Svoje proizvode predstavlja i Cromaris, a prema riječima direktora Tržišnog poslovanja Tina Rukavine Seafood Expo je jedinstvena prilika u kojoj osnažuju poslovne odnose s više od 300 postojećih partnera i predstavljaju svoje proizvode na najvećem europskom sajmu ove vrste.
Ove su godine, kako je rekao, naglasak stavili na inovativnost i izvrsnost kroz predstavljanje zubaca velikih pecatura te budućnost i održivost kroz predstavljanje širokog asortimana organske ribe.
"Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta", kazala je direktorica prodaje i marketinga Pelagos Net Farme i Jadran tune Dunja Gotovina .
Na sajmu "Seafood Expo Global 2024" svoje proizvode izlaže 2.050 proizvođača ribe i ribljih proizvoda iz 84 zemlje.
(Hina) pročitajte više
|
HGK i PKS za ubrzanje protoka robe između Zapadnog Balkana i EU
Upravni odbor Foruma gospodarskih komora Jadransko-jonskih zemalja usvojio je, na sjednici u Mostaru, inicijativu Privredne komore Srbije (PKS) i Hrvatske gospodarske komore (HGK) da nacionalne vlade i Europska komisija donesu hitne mjere usmjerene na ubrzanje i unapređenje protoka robe na graničnim prijelazima između EU i Zapadnog Balkana u Jadransko-jonskoj regiji.
Kako se navodi na web stranici PKS, prema posljednjim raspoloživim podacima, pri prelasku granice teretna vozila čekaju u prosjeku deset sati, a najduže zabilježeno čekanje iznosi čak 36 sati, zbog čega se formiraju kilometarske kolone vozila koje blokiraju zaustavnu i sporu traku auto-puta, što utječe na ukupnu sigurnost, kao i protok putničkog prometa.
Ukoliko bi se prosječno vrijeme za prelazak granice skratilo za tri sata, BDP na Zapadnom Balkanu bi mogao narasti za tri posto, u srednjem roku.
Predugo zadržavanje na cestovnim i željezničkim graničnim prijelazima čini transportni sektor Jadransko-jonske regije manje konkurentnim i podjednako negativno utječe na gospodarstvenike iz zemalja članica EU i Zapadnog Balkana koji koriste Paneuropski koridor 10, i veze sa transeuropskom mrežom prometnica: Mediteranski i koridor Baltičko more - Jadransko more, koji su od velikog značaja za Jadransko-Jonsku regiju. To predstavlja najkraću i najpogodniju rutu za transport robe za sve države Europe i Bliskog Istoka.
Podaci Svjetske banke ukazuju na 26 milijuna sati čekanja kamiona godišnje, na svim graničnim prijelazima između Zapadnog Balkana i EU. Okvirna procjena fiksnih troškova transportnih kompanija je pet eura po satu, što dovodi do podatka o gubitku od 130 milijuna eura godišnje.
Troškovi za sve kompanije, koje sudjeluju u lancima opskrbe su i znatno veći kada se u ovu kalkulaciju uračunaju dodatni gubici - skladištenje, penali zbog kašnjenja u isporukama robe i drugi. Ukoliko bi se prosječno vrijeme za prelazak granice skratilo za tri sata, BDP na Zapadnom Balkanu bi mogao narasti za tri posto, u srednjem roku, pokazuje izvještaj Svjetske banke.
Forum jadransko-jonskih privrednih komora je poslovna asocijacija osnovana 2001.godine, kao sastavni dio Jadransko-jonske inicijative koja danas ima devet zemalja članica: Albanija, BiH, Grčka, Italija, Sjeverna Makedonija, Slovenija, Srbija, Hrvatska i Crna Gora. Članice Foruma su 45 gospodarske komora i drugih javnih i privatnih institucija, a Hrvatska predsjedava do kraja svibnja.
(Poslovni dnevnik) pročitajte više
|
Najave
Ponavljanje radionice: Održivo poslovanje i primjene ESG standarda u praksi
Nakon uspješno odrađene prve radionice o održivom poslovanju i primjeni ESG standarda u praksi, HIZ d.o.o. za poslovne usluge organizira radionicu na istu temu dana 7. svibnja 2024. godine, od 9.00 do 15.00 sati, u prostorijama Udruge Hrvatski izvoznici, Fallerovo šetalište 22, 4. kat, u Zagrebu. Radionicu će voditi gospođa Jasminka Belačić, specijalistica za poslovno izvještavanje koja posjeduje teoretska te posebno praktična znanja i iskustva u području ESG-a, koja je bila uključena u korporativno... pročitajte više
|
O članovima
Meralys kampanja osvojila prestižnu nagradu "Worldwide Marketing Award
Kampanja za Meralys osvojila je prestižnu nagradu The Worldwide Marketing Award za najbolje marketinško ostvarenje i predstavljenu kreativnost na globalnom tržištu. Priznanje je dodijeljeno na europskoj konferenciji Nicholas Hall CHC, a ova se nagrada smatra jednom od najznačajnijih u industriji. „Sreća, ponos, zadovoljstvo i još puno pozitivnih emocija iznova nam je priuštio naš Meralys! I ne samo nama, dvjestotinjak međunarodnih stručnjaka prisutnih na dodjeli nagrada u Rimu, nakon prikazivanja spota nije krilo svoje impresije i ushićenje. Mnogi su mi prilazili i čestitali, vidno oduševljeni našom kampanjom s riječima da smo apsolutni pobjednici bez konkurencije“, izjavila je Maša Margan Vunić, globalna brend menadžerica za Meralys, koja je na svečanosti okupljenima predstavila put od kreiranja do lansiranja „Šta to stavljaš u nos?“ priče, iznimne rezultate koje je kampanja polučila u prodaji, te utjecaju iste na imidž JGL-ovog brenda i kompanije. Nakon predstavljanja i izbora petoro finalista, okupljeni su na licu mjesta glasovali za tri favorita, uz rangiranje istih ocjenama od 1 do 3. „Nicholas Hall CHC nagrađuje izvanredna postignuća u području marketinga i kreativnosti na tržištu, a naš glavni cilj je da isticanjem najboljih potaknemo više standarde inoviranja i izvedbe u području brige o zdravlju potrošača. Bila je ovo noć slavlja i priznanja za Meralysov marketinški sjaj! Čestitamo vam na vrhunski obavljenom poslu koji ima veliki značaj u razvoju i poticanju kreativnosti i inovativnosti, te dokazuje da za dobre ideje nema lokalnih ili regionalnih granica“, poručili su organizatori konferencije. „Meralys kampanja jedna je od rijetkih iz područja farmaceutike koja ovako visoko kotira na svjetskim ljestvicama učinkovitosti i kreativnosti. Njenu vrijednost još je jednom potvrdila i struka, jer su na Nicholas Hall godišnjem eventu glasali upravo naši kolege marketingaši u području Consumer Healthcarea, što ovoj nagradi daje posebnu vjerodostojnost“, objašnjava Anna Maria Librić, direktorica Strategije u JGL-u i dodaje: „Vjerujem da je ključ uspjeha u njenoj diferencijaciji kroz lagani humor i „otkačenost“, što je bilo zahtjevno izbalansirati da bude relevantno krajnjem korisniku. Tu je naša agencija, uz Mašino kontinuirano usmjeravanje, napravila zaista sjajan posao.“ Vrijedi dodati i kako je u ovoj, najprestižnijoj kategoriji The Worlwide Marketing Award uz JGL konkuriralo još četiri finalista – farmaceutske kompanije iz SAD-a, Brazila, Finske te Ujedinjene Kraljevine/Belgije. JGL je kampanju „Šta to stavljaš u nos?“ realizirao u suradnji s kreativnom agencijom Utorak - biro za propagandu, a na projektu je sudjelovala i medijska agencija PHD Media. Meralys HA pročitajte više
|
Izvozne prilike
Aktualne izvozne prilike koje prikuplja gospodarska diplomacija Ministarstva vanjskih i europskih poslova od 06.03.2024. - 24.04.2024. možete pronaći OVDJE
|
|
|
|
|